Určite to poznáte, žalúdok ako kameň, nechuť čokoľvek jesť a do toho ešte bolesti za hrudnou kosťou a pálenie záhy. Tak sa väčšinou prejavuje tráviaci problém laicky označovaný ako ťažoba na žalúdku.

Takýto stav môže mať viacero príčin od stresu, cez neprimeranú stravu, až po infekciu žalúdočnými baktériami. Spoločné však majú jedno. Žalúdok nepracuje správne. Harmonicky fungujúci žalúdok a správne trávenie nikdy nepocítite žiadnymi pocitmi žalúdočného diskomfortu. Takže žiadny ťažký žalúdok, žiadne pálenie záhy, nadúvanie, ani nič podobné by sa objavovať nemalo. A keďže žalúdok je jedným z najcitlivejších orgánov v ľudskom tele (každú zmenu v ňom ihneď pocítite), o to citlivejšie by ste mali pristupovať k starostlivosti o jeho správne fungovanie.

ťažoba na žalúdku

Ťažoba na žalúdku – čo pomôže

Pri ťažobe žalúdka je dôležité ako prvé uvedomiť si, čo tieto nepríjemné pocity vyvolalo a snažiť sa túto príčinu ťažkostí odstrániť prirodzene.

  • Ak pociťujete ťažko na žalúdku po určitých liekoch, mali by ste ich vysadiť. Povedať o tomto probléme svojmu lekárovi a poradiť sa s ním ohľadom iného spôsobu liečby.
  • Ak sa objavuje ťažoba na žalúdku po jedle, treba sa “pozrieť do zrkadla” a spraviť úprimnú sebareflexiu svojho jedálnička a stravovacích návykov, prípadne nasadiť šetriacu diétu. Pozor však na náhle nárazové diéty! Tie môžu spôsobiť v organizme viac škody než osohu, pretože pôsobia na žalúdok šokovo. Nezabúdajte, že žalúdok je citlivý orgán, a preto si vyžaduje aj primeranú starostlivosť.
  • Ak za ťažobu žalúdka zodpovedá infekcia žalúdočnými baktériami, treba sa jej zbaviť. U ľudí s dlhotrvajúcimi tráviacimi problémami sa často objavuje žalúdočná baktéria Helikobakter pylori – odhaliť ju môžte týmto testom. Liečba tejto infekcie prebieha medikamentózne – antbiotikami, ale zbaviť sa jej môžte aj prírodne tzv. chioskou mastichou. Zistite ako som sa zbavil helikobaktera bez antibiotík, prírodnou liečbou – mastichou.
  • A napokon ak vám ťažko na žalúdku vyvoláva stres, mali by ste sa ho pokiaľ možno zbaviť a vyčistiť si hlavu. Pomôcť v tom môže pravidelný šport, prechádzky do prírody, výlety, alebo iné pohybové a relaxačné aktivity.
tazko na zaludku co pomaha
Zdravá strava je základ bezproblémového trávenia.

Čo robiť, aby sa ťažoba na žalúdku nevrátila v budúcnosti

Pocity ťažkého žalúdka podobne ako iné tráviace problémy majú tendenciu opakovane sa vracať, pokiaľ neobmedzíme rizikové faktory na minimum. Najdôležitejšie je dodržiavať tieto zásady:

  • vyhýbajte sa nezdravej, nevyváženej strave – sledujte svoj organizmus; všímajte si, čo vám robí ťažkosti a vyhýbajte sa tomu;
  • pri jedle nepracujte, pri práci nejedzte – eliminujete tak vplyv stresových faktorov na tráviaci trakt počas jedenia;
  • obmedzujte alkohol, cigarety a kávu – že sú to hlavné rizikové faktory negatívne vplývajúce na zdravie organizmu vám potvrdí každý odborník a v oblasti zdravia tráviaceho traktu to platí dvojnásobne (spomeňte si na to, aký je žalúdok citlivý orgán);
  • podporte tvorbu žalúdočných kyselín – žalúdočné kyseliny sú zodpovedné za stav vášho trávenia; ak chcete, aby váš žalúdok pracoval správne, mali by ste podporiť tvorbu žalúdočných kyselín (pomôcť môžu napríklad probiotiká, jablčný ocot, či šťava z kyslej kapusty);
  • očistite žalúdok od mikróbov a choroboplodných baktérií – hoci baktérie zohrávajú v procese trávenia dôležitú úlohu, nájdu sa medzi nimi aj také, ktoré žalúdku škodia (napr. Helikobakter pylori) a je nutné ich eliminovať – účinným zdraviu prospešným prostriedkom je v tomto napr. chioská masticha

Pridaj komentár